PRESS RELEASE

Joint statement on Government of Canada’s extension of Short-Term Compensation Fund

Gamiela Fereg photo

Senior Manager, Media Relations u0026 Communications

Email me

OTTAWA, February 11, 2022 — The Canadian Media Producers Association (CMPA) and l’Association québécoise de la production médiatique (AQPM) issued a statement on behalf of their Presidents and CEOs, Reynolds Mastin and Hélène Messier, today. The joint response followed the announcement that the federal government’s Short-Term Compensation Fund (STCF) has been extended until March 31, 2023. This extension was revealed by Minister Pablo Rodriguez a few hours prior to his appearance at CMPA’s annual Prime Time conference.

“We extend deep appreciation to Minister Rodriguez and the federal government for their continued support of Canada’s film and television production industry throughout the pandemic. The extension of the Short-Term Compensation Fund will ensure that the thousands of individuals working in Canadian film and TV production will remain employed, creating stellar content for audiences across the country and around the world.”

ABOUT THE CMPA
The Canadian Media Producers Association is the national advocacy organization for independent producers, representing hundreds of companies engaged in the development, production, and distribution of English-language content made for television, cinema, and digital media channels. We work to promote the continued success of the Canadian production sector and to ensure a bright future for the diverse content made by our members for both domestic and international audiences. cmpa.ca

ABOUT THE AQPM
The Quebec Media Production Association (AQPM) advises, represents and supports independent production companies in film, television and the web that are established in Quebec. Its members include more than 160 companies whose productions are recognized in Quebec and abroad. aqpm.ca

For more information :

Gamiela Fereg
Canadian Media Producers Association (CMPA)
gamiela.fereg@cmpa.ca

Valérie Bastien
Association québécoise de la production médiatique (AQPM)
vbastien@aqpm.ca

Déclaration conjointe suite à la prolongation du Fonds d’indemnisation à court terme du gouvernement du Canada

(English version above)

OTTAWA, le 11 février 2022 —
L’Association canadienne des producteurs médiatiques (CMPA) et l’Association québécoise de la production médiatique (AQPM) ont publié aujourd’hui une déclaration au nom de leurs présidents-directeurs généraux respectifs, Reynolds Mastin et Hélène Messier. La réponse conjointe fait suite à l’annonce de la prolongation du Fonds d’indemnisation à court terme (FICT) du gouvernement fédéral jusqu’au 31 mars 2023. Cette prolongation a été confirmée par le ministre Pablo Rodriguez quelques heures avant sa participation à la conférence annuelle Prime Time de la CMPA.

« Nous souhaitons exprimer notre profonde gratitude au ministre Rodriguez et au gouvernement fédéral pour leur soutien continu à l’industrie canadienne de la production cinématographique et télévisuelle tout au long de la pandémie. La prolongation du Fonds d’indemnisation à court terme assurera le maintien de milliers d’emplois dans le secteur de la production cinématographique et télévisuelle canadienne, permettant ainsi la création de contenus exceptionnels pour les auditoires du pays et du monde entier. »

À PROPOS DE LA CMPA

L’Association canadienne des producteurs médiatiques (CMPA) est une organisation de défense des producteurs indépendants composée de centaines d’entreprises consacrées au développement, à la production et à la distribution de contenu en langue anglaise créé pour la télévision, le cinéma et les médias numériques. La CMPA travaille à promouvoir le succès continu du secteur canadien de la production et à assurer un avenir à du contenu diversifié créé par des Canadiens et destiné à un auditoire national et international. cmpa.ca

À PROPOS DE L’AQPM